Fără Supărare

Dacă te simţi lezat, nu te supăra pe mine

Situația de la Tarom

avion TaromAcu vreo trei luni am scris aici despre situația de rahat existentă la Tarom cu Dan Pascariu și Nicolae Demetriade, oamenii care au reușit să îi scurteze mandatul managerului privat de la 4 ani la unul singur, plus restul măgăriilor spuse la adresa lui.

La momentul respectiv, concluzia pe care am avut-o e că vor să-l facă pierdut pe managerul privat să se poată fura liniștit în continuare, să ducă Tarom spre faliment și să o vândă la fier vechi unui “investitor strategic”.

Ei bine, cel puțin pentru moment s-ar părea că m-am înșelat. Tocmai s-a schimbat macazul, atât Pascariu, cât și Demetriade fiind forțați să își dea demisia:

După demisia de azi a lui Demetriade, surse citate de aceeaşi agenţie au spus că Dan Pascariu va fi revocat din poziţia de preşedinte CA al Tarom, iar mandatul de CEO a belgianului Christian Heinzmann va reveni la durata de patru ani.

Solicitată de jurnalişti să precizeze care sunt motivele acestei răsturnări de situaţie la Tarom şi dacă au existat constrângeri din partea creditorilor internaţionali ai României pe această temă, ministrul a evitat să dea un răspuns concret. (sursa)

Ce s-a schimbat – păi “presiuni diplomatice” / “constrângeri din partea creditorilor internaționali”.

Pe de-o parte e bine. Tarom primește o foarte posibilă gură de aer benefică, rezultatele managerului privat de până acum fiind foarte bune.
Astfel, dacă Heinzmann o să fie lăsat de acum încolo să facă treabă, Tarom poate reveni pe linia de plutire și chiar scoate bani. Sau cel puțin cresc șansele să se întâmple acest lucru.
Nu putem decât să fim mulțumiți că s-au trimis niște bobârnace politicienilor să rezolve această problemă.

Pe de altă parte, se cam pune întrebarea – chiar în halul ăsta am ajuns?

Tarom este deținută în proporție de 96,97% de Ministerul Transporturilor, după cum scrie chiar la ei pe site) Deci e o companie de stat.
Și atunci apar următoarele întrebări care se leagă de cea de mai sus:

  • cum de deciziile legate de o companie de stat ajung să se ia în urma presiunilor/costrângerilor din afară?
  • cum se simt (și cât de obișnuiți sunt) Ramona Mănescu (Ministrul Transporturilor), dar și Ponta și Băsescu, cu situațiile în care trebuie să intervină în țară pentru o companie de stat după cum li se dictează din afară?
  • cum te simți când vezi că politicienii fură atât de grosolan încât ajung să fie trași de mânecă să se potolească de unii de prin alte țări. Și care, hai să fim serioși, nu-s nici ei îngerașii – monument al cinstei.

Și după aia vă puteți întreba și cât la sută e decizie pur românească (politică) la contractele alea mai serioase. Nu știu, să zicem așa ca exemplu, la pura întâmplare și fără nici o legătură obligatorie cu realitatea, Chevron și gazele de șist.

, ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>