Fără Supărare

Dacă te simţi lezat, nu te supăra pe mine

Mașini care iau foc

Masina in flacariWeekend-ul acesta a fost un blocaj pe autostrada A2 (București-Constanța) care a durat destul de mult timp din cauza unei mașini care a luat foc:

O mașină a luat foc în dreptul kilometrului 120, pe sensul dinspre Constanța spre București. Circulația a fost blocată timp de 20-30 de minute, pentru a permite intervenția pompierilor. (sursa)

Am dat un foarte rapid search pe nenea Google și am observat următorul lucru: este a treia mașină care ia foc pe autostradă în ultimele luni (caz1 – 22 iunie, caz2 – 27 iulie).
Inițial mi s-au părut cam multe, parcă n-ar trebui să fie o chestie așa la ordinea zilei.

Și nu vorbim aici de accidente din cauza cărora au luat foc mașinile. Pur și simplu au luat foc “din senin“.
Bine..acum de unde vine acest din senin? De ce poate o mașină să ia foc fără a fi implicată în vreun accident?

Păi principala cauză pentru ca o mașină să ia foc, în afară de un accident, este următoarea: un scurt-circuit (în general în combinație cu țevăraie/garnituri defecte).

Asta ar fi cauza focului. Dar să mergem și mai în profunzime puțin: de ce apare un astfel de scurt-circuit?

Păi e de ajuns să ne uităm la mașinile care circulă prin România: pe lângă toate mașinile gen X6, Q7 etc., mai avem și o tonă de cazane din anii 1900 toamna care, după ce că-s vechi, mai au și reviziile făcute din părți și ITP-ul luat pe nașpa.
Și multe dintre ele mai sunt și “tunate” în stilul manelisto-cocalar – stopuri cu leduri și faruri “angel-eyes” montate în fața blocului. Am văzut la Logan-uri și BMW-uri de 20+ ani cu d-astea de m-am plictisit.

Și gata, avem rețeta perfectă: autostradă, mers constant cu viteză mare pentru respectivele rable, căldură, led-uri montate de-an pulea și eventual și o țeavă sau o garnitură pe unde mai scapă puțină benzină sau ulei.

Așa că sugestia mea pentru cei cu mașini vechi, mai predispuși la astfel de incidente: nu umblați la instalația electrică doar ca să vă puneți niște rahaturi chinezești și făceți-vă reviziile cum trebuie.

, , ,

4 Responses to “Mașini care iau foc”

  • Alin says:

    Pai nu-i aia autostrada Soarelui ?! Deci, asfaltul are vreo cateva milioane de grade, asa ca nu e de mirare ca iau toate masinile foc… :) )

  • Alin says:

    Pai romanul de rand nu-si permite decat cazane, nu e nicio noutate…

    Eu am A4 din 96, numai o vopsea noua ii mai trebe si in rest arata si functioneaza mai bine decat unele masini mult mai noi… Acum toate au cate o buba din nastere, e prea multa electronica in ele… Ori iti pocnesc injectoarele ca floricelele ( passat b6 ), ori cine stie ce….

  • Andrei Rinea says:

    Nici o inspectie tehnica, nici reviziile nu iti vor verifica soliditatea si calitatea instalatiei electrice. Doar daca ceri explicit asta.

    In plus incendiile pornite electric (scurt-circuit sau chiar simpla supraincalzire a firelor) nu continua de obicei cu carburantul. Pur si simplu izolatorul firelor este combustibil el insusi, suficient.

    • Nautilus says:

      Incendiile pornite de la instalaţia electrică nu continuă cu caroseria + carburantul, se ştia asta de pe vremea Daciei: se topesc firele până rămâne un gogoloi de plastic carbonizat şi atât. Chiar şi griparea motorului de la electroventilator (40 de amperi – pe întuneric se vedea că motoraşul era roşu :) ) n-a dus la pagube mai grave.

      Ledurile au mult sub 1 A şi o instalaţie de xenon chinezească are sub 3 A. Un bec obişnuit de far are mult peste 4 A.

      Dacă maşina ia foc fără vreo cauză aparentă, e vorba de Casco.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>