Fără Supărare

Dacă te simţi lezat, nu te supăra pe mine

Metrou sau tren până la Otopeni

Relu Fenechiu: În ceea ce priveşte legătura dintre Gara de Nord şi Otopeni, Magistrala 6, aşa cum este numită, daţi-mi voie să vă spun că  estimarea pentru această magistrală, mie personal mi se pare uriaşă şi eu nu cred că vom avea vreodată pasageri pentru ca această linie să fie eficientă
nivelul maxim de pasageri pe care îl poate avea este reprezentat de nivelul maxim de pasageri al aeroportului
eu o să propun Guvernului să înlocuim acest proiect cu un proiect suprateran (sursa)

Mai pe scurt, ceea ce zice Fenechiu este ca în locul liniei de metrou să se facă tren până la Otopeni.

Ideea de fapt este una veche, după cum scrie Dan Pandrea, din 2009 au fost niște băieți care au propus acest lucru, venind cu planuri și costuri estimative.
Puteți vedea propunerea lor de a avea o legătură de tren până la Otopeni cu o estimare a costului în jurul valorii de 50 de milioane de euro aici.

Deci, chiar dacă domnul Transformator Fenechiu nu debordează de inteligență, ideea lui nu este proastă. Că a ajuns la această idee cu noroc și după niște raționamente greșite e altă treabă :)

Nu o să discut care e propunerea mai bună, sunt argumente pentru ambele părți și nu am îndeajuns de multe date pentru așa ceva.
În schimb, ceea ce mi se pare mie ciudat: faptul că pentru niște investiții foarte mari totuși (chiar și linia de tren) se vine cu propuneri gândite așa într-o doară, fără nici o analiză serioasă.

Sunt curios dacă domnul Fenechiu când a venit cu propunerea asta s-a gândit la:

  • cât de mare o să fie traficul dinspre/spre aeroport în zece ani
  • câți oameni trăiesc în Otopeni și celelalte sate de pe DN1 care lucrează în București și care ar putea beneficia astfel de acest transport
  • timpul de transport și utilitatea pentru posibilii pasageri
  • posibilitatea folosirii sistemului de tip park&ride
  • ce zone pot fi conectate cu ajutorul metroului / trenului (gen Băneasa sau Buftea)
  • viabilitatea unui sistem tren-metrou (un exemplu – metrou până la Băneasa, tren de acolo până la Otopeni)

Eu asta nu reușesc să înțeleg. Se fac propuneri și investiții care mai de care mai bombastice în toate domeniile, acesta fiind doar unul din multele exemple, dar nu stă nimeni să gândească și să facă o analiză serioasă, în special pentru utilitatea în viitor a unui astfel de proiect.

, , , ,

3 Responses to “Metrou sau tren până la Otopeni”

  • andreea says:

    linia de tren exista si chiar functoneaza. numai ca nu opreste la aeroport, ci undeva langa, de iti trebuie autobuz pana la terminal.
    in fine, se pare ca mult capabilul ministru habar n-are ce are in ograda. nu ca m-ar mira.

  • Roxana says:

    Păi dacă ar şti ce ar avea în ogradă, ar face studii şi ar hotărî cu cap, ar trebui să se scutească de tone de înjurături din partea celor afectaţi de decizii. Ceea ce ar fi nasol, că ce sunt politicienii neînjuraţi, hmmm?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>